08 mars 2010

Gratulerer med dagen kvinner


8. mars bør fremdeles markeres synes jeg. Likelønnskamp, likestilt familie- og arbeidsliv og bekjempelse av kvinnevold er årsakene til at kvinnedagen absolutt ikke er utdatert. 


Flere oppsøker krisesentre enn før, og vi kvinner tjener fremdeles kun 85% av det menn gjør i samme stilling og med samme bakgrunn/utdannelse. Dette tallet har stått stille i flere tiår. Men vi kjemper på en annen måte enn før. Og det er bra. Alt endrer seg over tid, også måter å kommunisere på. 


Vær stolt av deg selv kjære leser - og ikke la noen menn ta æra for det du gjør. 


Ha en strålende dag.


Klem Ingunn 

6 kommentarer:

  1. Gratulere med dagen ja, og kjekt å høre du likte vesken jeg har laget:)

    SvarSlett
  2. Så enig! Gratulerer mde dagen :-)

    Klem

    SvarSlett
  3. bra innlegg. Gratulerer med dagen til dere også!! :)

    SvarSlett
  4. Sannhetens ord ja!ღ Gratulerer med dagen!ღ
    Ønsker en fin dag videre!
    Klem Anki

    SvarSlett
  5. Gratulerer til deg og, Ingunn. Fint bilde!

    SvarSlett
  6. Gratulerer tilbake, Ingunn! Kvinnedagen er fremdeles viktig - det er jeg veldig enig i. Selvom jeg må si jeg blitt provosert av Marie Simonsen og Ingunn Yssen i dag.

    SvarSlett