21 juni 2009

Hvilken stil liker du?

Fransk landstil
Moderne retro
Chabby chic

Det finnes mange stilretninger innen interiør, og noen av de mest vanlige de siste årene har vært Shabby Chic, fransk landstil og moderne retro. Shabby Chic og fransk landstil er to veldig like stiler. Det skal være lyst, slitt og gammelt, men Shabby Chic-stilen er enda mer søt.Moderne retro har nostalgiske elementer og detaljer som leder tankene til "de gode gamle dager". En trend som får flere og flere tilhengere i vår hektiske hverdag.

Hvilken stil liker du best?

Søndag er deilig, men late er vi idag og. Linda og jeg skal prøve å bevege oss litt i dag. :)

Ha en fin søndag og håper du har finvær der du er...

Klem

15 kommentarer:

  1. Ja, nå har jeg faktisk antydning til finvær, endelig... :D

    Jeg liker Fransk landstil/Chabby chic, men med mye av "meg selv" oppi det hele, dvs litt ting som har en dypere betydning for meg, eller rett og slett bare litt farge innimellom :)

    SvarSlett
  2. Navnet sier vel det meste her. ;)
    Dere da?

    Håper dere har hatt en herlig dag. De har vi.

    SvarSlett
  3. Jeg tror moderne retro av disse 3 stilene er mest oss. Selvom det bildet vel ikke yter stilen mest rettferdighet.

    Så bra at dere har hatt en fin dag. Linda og jeg trimmet (kondisjon og styrke og bevilget oss Sushi rett etterpå og en is). Så livet er godt.

    Før trimmen vasket vi huset. Med Anders på 15 (pappan var på jobben). Dugnadsinnsats er bra.

    Nei nå prater jeg altfor mye her (tålte ikke hoppingen på trimmen tror jeg).

    Ha en fin dag videre alle sammen.

    SvarSlett
  4. For meg er det en kombinasjon av Bohemisk retro, gamle antikviteter og indisk/marokansk inspirert... En salig blanding i masse farger :-)
    Endelig kom de første solstrålene på nesten 3 uker. Nå har jeg god grunn til å være glad!

    Ha en fin kveld!
    Klem

    SvarSlett
  5. :o) Ja takk, begge deler.. Så fine bilder! Vi har en salig blanding av gammelt og nytt her i huset. Liker så masse, men prøver selvsagt å ha ting som passer fint sammen. Mest i svart og hvitt da.. Og så sper jeg på med kunst i all verdens farger og siler. Det blir så bra atte. Viktigst uansett stil, er at man trives og at man kan se at noen faktisk bor og lever i huset.

    SvarSlett
  6. Ja, dette har eg fundert på lenge; kva stil eg egentlig likar. Eg likar det meste; syns nok shabby chic kan bli litt søtt (sjøl om eg kan elske ein del av det), og syns det er fint når denne landstilen er kombinert med røffe, grove ting i metall og mørkt treverk. Litt fiskarheim liksom :D

    Eg elskar grafiske mønster og sterke fargar kombinert med lyse, reine bakgrunnar. Nå skal vi bygge eit murhus som heller mot funkis, men eg er opptatt av at ting som betyr noko for oss MÅ få plass, slik som dei persiske teppene som mannen min er så glad i (har budd der i "araberland"), ein del gamle møbler eg har arva og litt av kvart. Eg håpar eg skal kunne få til ein god mix and match, og har lært at det det aller mest handlar om er fargebruk og til dels former. Om dette harmonerer så er sjølve møbelet mindre viktig.

    Ein stil som eg slit med er denne amerikanske.. hugsar ikkje navnet, men der er mykje tepper med stjerner på, tauverk, sengetepper og bruk av kvitt, blått og rødt. Mange ting som er fine kvar for seg, men kombinert blir det for masse, for meg i alle fall.

    SvarSlett
  7. Både fransk landstil og shabby chic er veldig fint, synes jeg. Men jeg er nok svakest for shabby chic.

    Høres ut som om du har hatt en fin dag med trening, sushi og is:) Det har vært nydelig vær og en flott dag her også. Løpetur først og jordbær med is etterpå. Sommeren er herlig!:)

    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  8. Tusen takk for så mange og lange og lærerike kommentarer. Dere er best!

    Varm klem fra Ingunn (og hilser masse fra min datter Linda her og)

    SvarSlett
  9. Helt klart moderne/retro. Jeg liker helt enkelt og funksjonsbestemt design, men bor selv i et gammelt hvitt sørlandsaktig hus. Ja til kontraster. (Hytta vår som snart er ferdig er veldig funksjonalistisk.)

    SvarSlett
  10. Hei!!
    Tusen takk for koselig helsing på bloggen min. Veldig kjekt å bli kjent med nye bloggere. Nå har jeg hatt meg en runde i bloggen her hos deg. Koselig blogg du har med mange fine bilder.
    Ellers så er min stil helst shabby chic, er svak for alt som er gammelt både ute og inne:)
    Kommer garantert tilbake hit :)
    Ønsker deg en nydelig uke:)

    SvarSlett
  11. Først:Gratulerer så masse med Awarden!
    Jeg liker alle disse stilene, og syns de gjerne kan mikses. Liker godt å bruke kontraster, nytt og gammelt, shabby og moderne designmøbler. Det er med og skaper liv i interiøret.
    Ha en fin ukestart!
    Klem Anita

    SvarSlett
  12. Nja....ikke noen av disse stilene som ligger mitt hjerte nærmest...kanskje ikke den store overraskelsen...he,he...

    SvarSlett
  13. Av de här bilderna så gillar jag "modern retro". Jag gillar Eames-stolen skarpt =)
    Tack för komplimangen av min bokstavskudde :)
    Jag passar redan nu på att önska en trevlig Sankt Hans-afton.
    Cissan

    SvarSlett
  14. En blanding med gammelt og nytt (moderne retro) som basis + litt shabby, litt fransk, litt landlig, litt romantikk osv...liker flere stiler, og prøver å samle det med farger (skjønt; beige, hvitt og svart eg. ikke er farger)

    SvarSlett
  15. Fine stiler , men ikke meg!!
    Måtte jeg velge her , ble det fransk.

    SvarSlett