17 mai 2010

Gratulerer med dagen!

17. mai er en herlig dag. Byen er full av festkledde mennesker og skolemusikk runger i ørene mens sliten russ deler ut de siste russekortene. Jeg har bodd i Oslo lenge, men ennå blir jeg overveldet over forskjellen fra min oppvekst på et lite sted der så og si alle kjenner alle.

Dagen feires med bytur og så kommer min bror og hans familie på middag. Grillmat står på menyen, og den grilles ute og spises inne. Lille Ida på snart 6 uker er med. Gleder meg!

Ha en kjempefin dag kjære leser. Jeg avslutter med Margrethe Munthe

17. mai
er jeg så gla' i,
moro jeg har fra morgen til kveld!
Da er det så du,
om vi er små du,
er vi med likevel.
Jeg roper hurra dagen så lang,
synger for Norge mangen en sang.
Og jeg, jeg kan du
elske mitt land du,
det skal du se en gang.

Varm klem Ingunn

4 kommentarer:

  1. Gratulerer med dagen! 17. mai er en flott dag! Vi har feiret og hatt en flott dag - nå sover snart alle små slitne med et smil om munnen...
    Hilde

    SvarSlett
  2. Nydelige bilder. Har feiret mange 17. mai'er i Oslo, ruslende rundt, en tur på slottsplassen, cafe og kos.. Det er helt spesielt.

    Nå er det lokalmiljø og skoletog :)
    Kos dag med venner!

    Ha en flott kveld og super ny uke!


    Tove

    SvarSlett