19 april 2010

Nydelig hjem

Dette hjemmet er så lekkert synes jeg. Les her i Sköna Hem om du vil se flere bilder og lese om menneskene som står bak.

Gamle ting sammen med nye ting skaper identitet, og har man et forhold til tingene blir det jo ekte identitet også. Gjenbruk fra lopper og Finn.no er også bra for miljøet og. En by jeg leste om satte ut ting de ikke trengte på gata, og så kunne alle forsyne seg av det de trengte. Tror det var i London. Smart ide? Det som ikke ble tatt ble hentet inn og sortert av myndighetene. Har du hørt om noe slikt?

Ha en fin uke alle sammen!

Klem fra Ingunn og Linda

5 kommentarer:

  1. ja jeg har hørt at de gjør det samme i Nederland...skulle vært her og:)
    Og jeg mner det skulle vært påbudt med et gjenbruksrom i et hvert boretslag...tenk hvor mye vi kunne spart miljøet:)
    ha en fin dag
    eddaklemmer

    SvarSlett
  2. Herlige inspirasjonsbilder!
    Det var litt av en ide å sette det man ikke vil ha på gate, det har jeg aldri hørt om!
    Men fungerer det er det jo ikke noe som er bedre, selv om jeg ser for meg litt mye kaos:)
    Klem, Lene

    SvarSlett
  3. Hei, ja, jeg har en venninne som studerte i San Fransisco og der var det sånn. Bra med gjenbruk!

    SvarSlett
  4. Har en venn som ville kvitte seg med en gammel sofa. Han satte ut den i Trondheimsveien i Oslo, bare på prov før han skulle kjøre den avgårde, og den blev "stjålet" på et døgn.

    Men jeg er redd for at det skulle se litt søplete ut hvis vi bare satte ut ting. I noen kulturer setter de ut vitevarer og annet på gaten. Jeg vet ikke, jeg syns det ser lite delikat ut.

    Ha en fin uke,
    emma

    SvarSlett
  5. Hej, på er!

    Men gud vilka vackra hem. Jag skulle gärna vilja ha sängarna. Så fina.


    Men gud vilken smart idé, att ställa ut saker på gatan man inte vill ha. Då skulle jag alltid åka runt och hämta saker, hahaha.
    men jag tror inte att det är i Sverige eller Norge iallafall, eftersom myndigheterna skulle bli galna om det stod en massa saker på varje gata. Men bra idé!

    Ha en bra dag


    Kram Inka

    SvarSlett