07 september 2010

Vi pusser opp!

Huset ser jo bra ut, men mangel på isolering og råtten panel og trekkfulle vinduer gjorde at vi en dag burde ta affære
Vi innhentet 5 tilbud og valgte en - se så fin jobb:
Her er nærbilde av hvordan det så ut
Se så fint det blir (vi valgte lik gråfarge etter å ha testet 2 nye lyse farger mot den gamle)
Stua er full, fordi snekkerne trenger uteplassen vår til lagring av materialer

Nytt speil på veggen - plutselig likte jeg ikke det sorte mer :)


Vi har valgt å etterisolere, flytte vinduer, kjøpe noen nye, ta ned balkongen og grunne og male huset i høst. Vi føler vi har verdens beste folk til å gjøre jobben - nemlig Ajour Byggservice (Jostein Bruflot  91160770).  Akkurat så nøye og flinke er de som referansene tilsa. Og folk i bransjen i nabolaget sier at dette er godt håndtverk. Nå gjenstår bare bittelitt av arbeidet i forbindelse med vinduene, og så jobben med baderomsdelen. Gleder oss til jobben er ferdig om en måneds tid.

Ellers går det i jobb og trim om dagen, og Linda på 18 har dratt ett år på folkehøgskole. Hun stortrives, og da er vi hjemme happy og. Selv om savnet er stort til tider. Til helgen kommer hun heldigvis hjem - da er det dåp for Ida.

Har begynt på ny trim (i tillegg til Elixia) hos Mariann som er viden kjent for hard trim her jeg bor. Det stemte - hardt og gøy, men det har jeg nok godt av - stillesittende jobb som jeg har.

Ha en fin-fin høstdag kjære leser.

Klem Ingunn

PS! De malte gjerdet vårt også! Hvitt er så rent og pent. Og port har vi pga naboens lille sjarmerende sønn. :)

11 kommentarer:

  1. Her ble det fint ja! Godt å få slikt arbeid gjort og ikke minst av skikkelige folk som kan og gjør arbeidet skikkelig. Det er ikke en selvfølge at en får tak i slike idag.

    Gratulerer med "nytt" hus og ha fine dager fremover med flotte farger!

    SvarSlett
  2. Så fint dere har flinke folk til jobben! Det betyr jo egentlig alt når man skal ha slike ting gjort.
    Likte veldig godt speilet ditt, kanskje fordi jeg har kjøpt meg et med sølvaktig ramme selv.. :-)
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  3. Heisann. Så fint hus dere har :) Og det var veldig fint inni og. Likte godt stilen din. Lyst og sølv :)

    Ha en fin kveld videre

    SvarSlett
  4. Oooooij, der skjer det jo ting! Så deilig å vite at man har flinke folk på jobben da! :D

    SvarSlett
  5. her er det fullt tempo skjønner vi:) det ble kjempefint med både hus og gjerde. lykke til på trening - videre:)

    SvarSlett
  6. Takk for koselige kommentarer. Det inspirerer i en travel hverdag.

    SvarSlett
  7. Ja, å pusse opp er mye arbeid – men innimellom må det bare gjøres… Dette så veldig fint ut og jeg likte fargen dere har på huset… og så koselig med hvitt gjerdet ♥ Kjempeviktig med flinke fagfolk, det er ikke alltid at man er så heldige… Koselig inne, hjemme hos deg også. La meg til som følger hos deg, vil gjerne titte innom deg igjen :) ønsker deg en fin kveld videre. Klem fra Mette

    SvarSlett
  8. Herlig det lyselysegrå mot det hvite! Og så flott en ytterdør du har! Litt kaos inne mens arbeidet pågår blir det nok sikkert, men så herlig etterpå å vite at arbeidet endelig er unnagjort! :)) Så fint at lungene dine er i orden igjen og du igjen kan trene! Jeg var endelig i gang med treningen igjen etter å ha tatt en laaang sommerferie fra treningen for første gang på mange år, og så falt jeg og rev av et muskelfeste i leggen så nå sitter jeg mest i sofaen til "pynt"! Noe SÅ kjedelig!! :S Men, men, det kunne vært verre. Denne uken bare tegner, skisserer og planlegger jeg, leser bøker, magasiner, blogger og ser på TV... egentlig ikke så verst ;)) Håper du får tid til å hvile innimellom alt sammen du også! Ha en fortsatt fin uke og lykke til videre med både interiøret og eksteriøret! :0) Klem, Ann, Interiørbloggen Glassveranda. PS! Så fint at Linda trives på skolen! Det er viktigere enn alt, -at ungene har det bra :))

    SvarSlett
  9. Takk for koselige kommentarer. Besøker dere når jeg får tid snart.

    Klem og god helg. :)

    SvarSlett
  10. Hei Ingunn! Nå var det en stund siden jeg har vært inne hos deg, så nå var det på tide å se hvordan det går med deg og bloggen.

    Du verden for en jobb dere har gjort med huset. Det må være deilig å få utført arbeidet av dyktige håndverkere. :o) Det ser helt supert ut!

    Ønsker deg en deilig helg!

    Klem,
    Anette Willemine

    SvarSlett
  11. Hei Ingunn. Lenge siden sist:) Så lure dere er som gjør noe med manglene på huset. Det er man jammen glad for når vinteren setter inn! Vi har jo gammelt hus selv, og vi pusser opp til stadighet. Da vi renoverte kjøkken og spisestue ifjor, både etterisolerte vi og satte inn nye vinduer. Guri Malla så godt det var den påfølgende vinteren! Varmeovner var overflødige..og vi som ikke fikk nok av dem før!!
    Ja, det lønner seg å investere litt i slikt. Absolutt.
    Jeg tenker dere kommer til å merke forandring på flere plan jeg..ikke bare det estetiske;)
    Gode klemmer fra Line

    SvarSlett